*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> weddings

Upprätthålla Marriage

Marriage är sakral och därför bör vördas. I kristet liv, är det en fråga av yttersta vikt vad med många äktenskap bryta isär dessa dagar. Om bara de kristna följer gudar läror i Bibeln, kanske många relationer kan pågå under en livstid och många familjer skulle kunna leda glada, harmoniska och fridfulla liv. Men sedan igen, lifes försök särskilt när det gäller relationer är ibland alldeles för komplicerat och svårt för vissa människor att bära att de hamnar ge upp. Det behövs en solid kristen tro att vårda äktenskapet.

Gifta par med en stark andligt liv kan verkligen dra nytta av gudomlig vägledning. Finnas det att när du gjort ditt äktenskap löften inför Gud i en kristen äktenskapliga ceremoni? Det följer sedan att par alltid bör sätta Gud först i mitten av deras äktenskap oavsett vad. Enligt chefen för Global Insight för kultur- och familje förnyelse, Glenn Stanton, i sin bok Varför Äktenskap Matters: skäl att tro på äktenskap i postmoderna samhället, religiöst engagemang mer än tillhörighet i religiösa organisationer är en viktig faktor i en framgångsrik marriage.

There är ett flertal böcker samt tidningar tillägnad äktenskapsrådgivning men naturligtvis är Bibeln den primära myndigheten. Denna heliga bok faktiskt innehåller mer än 500 referenser om äktenskap i Gamla och Nya testamentet. En viktig passage på äktenskapet är tagen från Moseboken 2:18, 21-24, som avser första bröllop. Herren Gud sade: Det är inte bra för mannen att vara ensam. Jag kommer att göra en hjälpare betytt för honom och när han sov tog Gud ett av mannens revben och fyllde plats med kött.

Och HERREN gjorde en kvinna från revbenet som han hade tagit ut från mannen och han förde henne till honom. Mannen sade, denna är nu ben av mina ben, kött av mitt kött; Hon skall heta kvinna för hon togs ur människan. Av denna anledning kommer en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru, och de kommer att bli ett kött. Denna passage brukar läsa under de flesta kristna bröllop i hopp om att förmedla dess verkliga värde för par. Detta visar bara att äktenskapet skapades av Gud, vars syfte förena man och kvinna bygger på kamratskap och intimitet.

När det gäller hur en man och hustru bör utföra sina roller mot varandra, Efesierbrevet kapitel 5, verserna 23-32 berättar. För en man är chef för sin hustru som Kristus är huvudet av kyrkan; Han gav sitt liv för att vara hennes Frälsare. Som kyrkan har gjort gällande att Kristus, så ni hustrur måste underkasta sig era män i allt. Och ni mä

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.