*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> weddings

Ansluta med Gud och nära och kära när liv Separerar You

utning med Gud är ett uthålligt kraft som övervinner negativitet och genererar sinnesro om att skiljas. Vad skulle uppstå om tänkande och tro dem som är åtskilda av tid och rum vara om varje människa ihåg att Gud är involverad i sina relationer och bibehåller detta sammanhang? Fundera över dessa situationer: Desperate Housewives och Unfaithful Husbands förvandlas Glad blir Uppfyllt Gift CouplesA äktenskap ett partnerskap mellan tre personer - Gud, en man och en hustru - att föda och vårda livet.

Dysfunktionella familjer Bli en spännande och kärleksfull plats att GrowImagine varje familj tid som att dela kärlek och personlig uppmärksamhet som bygger på Guds nåd att växa djupare i kärlek och service till varje other.Shallow Bekanta ersätts med innerligt FriendsVisualize varje vänskap som en givande och mottagning av kärlek, tillit och omsorg mellan två personer, välsignade av Guds kärleksfulla närvaro och kindness.

Neighborhoods av skräck och apati omvandlas till orter där vi är en säker plats att leva och VisitEvery grannskapet och gemenskap blir en levande nätverk av människor med syfte att tjäna och hjälpa varandra. Nu märker att var och en av dessa fyra situationer börjar med en tanke och en bild av vad som kan vara, inte vad som kan vara i dagsläget. Den första "hur du ansluter" börjar med att tänka på möjligheterna - vad kan be.How att bygga tron ​​av att vara ansluten med Gud och OthersConsider analogin av en biblisk scripture, är ett rep av tre trådar eller snören svårt att bryta.

Varje relation som du har handlar själv som Strand 1; en annan person eller grupp av personer som Strand 2 och Gud, som Strand 3. Alla tre delarna är viktiga. Du är ansvarig för att hedra alla inblandade i dina relationer. Du gör detta genom att minnas och respektera varje person. Vi är aldrig ensamma, eftersom Gud är alltid närvarande. Att minnas är den andra nyckeln. Att minnas åstadkommes genom upprepning. Samma tanke, när de upprepas tillräckligt ofta och med känslor, blir en vana att tänka. Denna vana blir en tro, som orsakar känslor och uppmanar beteende.

Som nämnts ovan, över tid att tänka positivt och sedan komma ihåg skapar tron ​​på att vara ansluten till Gud och andra people.Here är ett sätt som jag har kunnat värdera min fru för mer än 20 år. Nu är jag inte perfekt, men hemligheten jag upptäckte är att komma ihåg min fru på ett mycket positivt sätt, bland annat vad hennes namn betyder. Min fru heter Cheryl och hennes namn kommer från det latinska: Fylld med skönh

Page   <<  [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.