*   >> läser Utbildning artiklar >> money >> marketing advertising

Rock & Roll I Church.

Why göra några kyrkor har gamla tid psalmer och andra haveseveral gitarrer, trummor och andra typer av instrument thatweren't i kyrkor tjugo plus år sedan? Är vi gettingaway från vad en kristen kyrka ska vara, och bildar något annat som kanske inte är acceptabelt för Gud idag? Jag vet att vissa konservativa kyrkor som aldrig tillåter anythingbut ett piano och en kyrkorgel för sin musik. De sjunger de gamla tids psalmer (från när jag var ett barn i kyrkan), ofwhich många är fortfarande vacker och verkligen nostalgic.Other kyrkor tillåter de flesta någon musikinstrument.

Christiansongs av nya kristna artister i dag spelas och sungas väl. Jag måste erkänna att en del av den musik som är populär är verkligen vacker, och berör mitt hjärta. En ofthem är "Jag kan bara föreställa mig" av MercyMe. Den beskriver whatwe kommer att känna när vi står inför Jesus dag. Det ger mig gåshud varje gång det spelas! Det finns manymore vackra kristna sånger som är ute just nu som well.Do du någonsin känna Herrens närvaro inom dig på churchwhen du sjunger? Enligt Bibeln, sjunga andpraising Herren är vad han älskar för oss att do.

Here är en vers från Bibeln som talar om David: Och David och hela Israels hus fröjdade sig inför theLORD på alla slags instrument tillverkade av gran trä , evenon harpor, och på psaltare och på pukor, och på kornetter, och på cymbaler. 2 Samuel 6: 5It verkar som om det fanns en hel samling av instrument jag inte minns några trummor som nämns i Bibeln, var butcymbals nämns och pukor som liknar ambourines. Psaltare var stränginstrument instrument som weremade av en platt trä box.

I verkligen tror att när du är i kyrkan och praisingthe Herren med sång, det spelar ingen roll vilken stil det ISA länge du är glad i att göra så. Singing känns goodand gör ditt hjärta glad att Gud älskar oss, och på samma gång du tacka Gud för allt han har gjort och fortsätter att göra. Singing högt är en perfekt release! Artikel skriven av Verona Raymond.

Omdömen

Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.