*   >> läser Utbildning artiklar >> money >> marketing advertising

Kristen musik som fyller dig med mer än bara Old Time Rock N Roll.

Some av de tidigaste kristna musiken var om den nya testamentand mest var enkla psalmer. Några av dessa kristna musik hymnscan fortfarande höras i dag, bland annat "Vakna, vakna O sleeper" onthe anledning av någons baptism.Jesus och hans lärjungar mycket sannolikt skulle ha sjungit psalmer fromtheir tid som för natur gör dem kristna music.Early kristna fortsatte att sjunga psalmerna mycket som de weresung sedan. Evangelierna av Matthew (26:30) och Mark (14:26) statethat Jesus sjöng en psalm med sina lärjungar omedelbart före hisbetrayal.

Aposteln Paulus i Efesierbrevet (5:19) uppmanade församlingen i Efesus att tala med varandra "i psalmsand psalmer och andliga sånger, och sjunger och spelar i yourheart till Herren". Senaste senaste vanligaste formen av kristen musik Christian MusicThe är contemporaryChristian musik. Detta drar en del av sitt inflytande från secularmusic av förra seklet och är den mest populära typen ofChristian musik i västvärlden idag.

Även om det aremany kristna musikartister i mainstream musikbranschen, begreppet samtida kristen musik hänvisar ofta specifikt för konstnärer inom den kristna musikbranschen thatare spelas på kristen musik radio. Christian Music TouchesYou var du är. Men genom allt, har kristen musik, withor utan text, använts av kristna musik singersand musiker att ära Gud, inspirera hans folk, utmaning thewayward och ljusna en stormig dag för tusentals years.

Most av oss särskilt under de senaste åren har readabout de politiskt korrekta rantings sekulära som vill göra sig av med någonting att göra med kristendomen andalso den är tillämplig på kristen musik. Det finns många människor som är emot alla former av samtida kristen musik andChristian Rock. De har försökt att bedöma dess källa och avgöra det är bara en annan form av rock n 'roll. Det ägande ingen kristna budskapet till det som betyder något andligt så itshould bara delas in rock n roll eller contemporarymusic categories.

So frågan har ställts är det departement till Christianmusic? Har budskapet i denna kristen musik betyder något mer än någon annan genomsnittliga rocklåt eller contemporarylistening musik idag? Den nuvarande kristna musikbranschen hasthe skyldighet att bevisa att ge kristen musik titleof ministeriet är deserved.One kristen musik artist som gör just detta är Tim Kaufman. Han ger beröm till Herren i hans låtar.

Han gläds det faktum att hans kristen musik har helpedminister till lyssnare som var ovetande om att det skulle bringthe Lord in i deras li

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.