*   >> läser Utbildning artiklar >> science >> computers

Christmas Songs

julsånger har länge varit en del av de viktigaste firandet i mänsklighetens historia. Julsånger är bara en del av den jättelika låten inventering som spänner över tiden som har skrivits om en, oförglömlig Man. Jesus Kristus, Guds Son föddes av en jungfru över 2000 år sedan och kom in i världen som en mänsklig babe. Upplyftande låtar har skrivits och sjungit i århundraden som speglar på den gudomliga naturen hos Gud som tog mänsklig form för att uttrycka sin kärlek till oss genom ultimata sacrifice.

Many säsongs julsånger har traditionellt varit en del av hymnologi kristenheten som har återspeglade doktrin, känslor och övertygelser i den kristna tron ​​är född och valideras genom Jesus. Gud skapade musik, inklusive mänskliga uttryck för julsånger, som ett medium för att uttrycka beröm och tillbedjan till kungen av kungar och Lord of Lords. I själva verket, som troende är vi befallda att tala "till varandra i psalmer och hymner och andliga sånger, sjunga och göra melodi i ditt hjärta till Herren.

" (Ef 5:19) Gud inspirerade en plan för musikaliskt uttryck som skulle glädja honom vad som anges i denna text om det hänför sig till julsånger eller någon annan musik. Det finns låttexter baserade på bibliska språket, sånger baserade på läro sanningar och sånger baserade på andliga upplevelser. Många av de äldre julsånger är bland de låtar skrivna för att uttrycka stora läro sanningar som "Joy to the World" och "O Come All Ye Faithful". Många gospel julsånger är säkert teologiskt korrekta, men de är ett uttryck för en andlig erfarenhet eller vittnesmål som "Jag hörde klockorna på juldagen".

Sedan har vi naturligtvis, det finns många låtar med texter som delvis eller uteslutande bygger på bibliska språket som "hur stor vår glädje" .http: //www.electrocomputerwarehouse.com/Omdömen

Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.