*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> politics

Barangay Val: Tips om hur man väljer din Learders

Kom oktober 25, 2010, nyvalda Barangay tjänstemän från ordföranden ner till Barangay Councilors kommer att väljas, därför är det nu hög tid att väga och utvärdera möjligheter och egenskaper av aspiranter. Omdömen

Vill du ha en ledare? Nu är det dags att göra en skillnad. Visst, bara en vet vad folk behöver. Det är därför vi bör be från honom för att få vägledning. Det är från Gud. Således, Guds kriterier för att välja en ledare, är obestridlig och är bara det bästa. Men hur kan vi be Gud?

Enkel kommer Bibeln svara, särskilt lärdomar vår Herre Jesus Kristus.

Behovet av att be för våra politiska ledare är också citeras av Paulus i 1 Timoteus 2: 1-2, "Därför uppmanar jag först och främst att bön, böner, förbön och tacksägelse göras för alla män , för kungar och alla som befinner sig i auktoritet, att vi kan leva ett lugnt och stilla liv i alla gudsfruktan och vördnad. "

Vilka är kriterierna därför när vi väljer våra politiska ledare, kan det vara nationell, lokal och ner till barangay nivå? Följande kan betraktas som enkla tips för var och en av oss att vägleda oss i att plocka ut bland den mycket långa listan över wannabes.


Kännetecken för en ledare Omdömen

Enligt toBro. Eli Soriano, "Det bästa exemplet på en ledare är Jesus Kristus. Han kom för att tjäna och inte serveras. "

Endast när vi följer Kristus kan vi leda andra i rätt riktning. Följande är några specifika standarder som kan vara besatt av en som syftar till att vara en ledare. Omdömen

gudfruktig, trofast och hans tillräcklighet är från Gud Omdömen

"

Inte för att vi är tillräckliga för oss att tänka på något som är från oss själva, men vår tillräcklighet är från Gud "Omdömen - 2 Kor 3:.

5 ( Citerat av Bro Eli Soriano, presiderande minister, ledamöterna Church of God International i sina predikningar under en Thanksgiving Day Celebration den 13 februari, 2010

) katalog

En ledare bör vara beroende av Gud allena och ingen annan. Inte ens hans kamrater, rådgivare, konsulter och släktingar, för försäkringar av felbara män är inte pålitlig. Visst skulle man kunna sätta sin tilltro på Kristi lära. Omdömen

Inte heller kan en ledare vara stolt över hans eller hennes vunnit världslig kunskap och visdom. För allt måste komma från en Super Being.

I stället måste han lära sig att vara helt beroende av Gud.

Med Moral Ascendancy och kapacitet att lära människor Omdömen

Han väljer att föregå med gott exe

Page   <<       [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.