*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Kärnan i Christmas

Sedan 2000 år sedan, den kristna världen firar födelsedag Jesu Kristi varje år. Även om ingen vet exakt datum eller månad, det faktum att han var född att vara med oss, är vad som betyder mest. Genom honom, hade muren mellan Gud och människa har fallit. Jesus är medlare mellan Gud och syndare. Det finns inget annat namn, men hans. Kärnan i jul är att komma ihåg, hur Gud lämnade Hans Kingship i syfte att överbrygga den enorma klyftan mellan folket och Herren på grund av synden.

Det är den största gåva som vem som helst kan ta emot, då han kommer att acceptera Jesus som sin enda Gud och Frälsare. Eftersom vinden julen började blåsa, på näsborre varje kristen; hjärtan hoppar, och glad för semester. Alla är glada för den färgstarka tillfälle, där julsånger är på luft, fönstren är med ornament, eller insidan och ut ur husen är med färgglada lampor. Att inte tala om; Julgranar och presentlistor är alltför redo.

Detta är säsongen där varje familjemedlem har blivit ihågkommen, kanske för att köpa presenter till, eller att komma hem och fira jul med föräldrar, syskon och släktingar, eller kanske vänner. Tiden för samhörighet, med andra ord. Juletid kan jag säga att det är säsongen, där du kan se ett uttryck för kärlek. Några förlåta sina fiender, andra kommer hem, där de missat, men få är också ledsen på grund av kanske, påminner dem, hur ensam eller ensam de är, även vid mitt i folkmassan. Det handlar om känslor av kärlek att ge, att förlåta, och för att fira.

Det finns många sätt på hur man firar julen. Mycket vanligt är att ge gåvor till nära och kära, eller att dekorera alla olika typer av smycken i huset. Det är otroligt ibland, men de är fina att titta men. Vissa kan ha fester med mat eller dryck, eller kanske bara spendera det ensam, medan du lyssnar julsånger, under fladdrande färgglada lampor runt trädet, vilket är jag gillar mest. Det kanske fredligare för ett sorgset hjärta och en sörjande själ. Men Gud vill inte den personen att vara ensam och ledsen på hans dag.

Är det inte underbart? Jul, wow! Ordet är verkligen överväger till hela väsen. Det låter spännande att förvänta sig något som du aldrig kan gissa, vad är det. Nästan alla är nöjda och upptagen för att tänka det bästa de kan göra, för den mest speciella tillfällen. Mmm, om vi verkligen tänker på det, det är inte den bokstavliga gåva som gjorde känslor, eller det är inte de livsmedel eller juldekorationer som gjorde det mycket speciella Det är den verkliga innebörden eller anledningen till

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.