*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Mary - Gravid Virgin

Är du bekant med oxymorons? En självmotsägelse är när du tar två ord som verkar vara motsägelsefullt och placera dem sida vid sida. Några exempel på oxymorons är "hittat saknas", "ensamma" och "jumbo räkor" Dessa ord verkar inte passa ihop, men ändå gör

Här är en annan oxymoron. ". Gravida jungfru . "Hur kan en jungfru vara gravid? Det är en uppenbar motsägelse. Men enligt de kristna, är det precis vad Mary var: a. Gravid jungfru Omdömen

Bibeln presenterar Maria som den person Gud valde att föda Jesus.

Jesus skulle vara Gud i köttet komma in i hans egen skapelse, och Maria skulle bli mamma. Ändå Maria hade aldrig haft sex och det skulle finnas någon in vitro-fertilisering. För henne att bli gravid skulle ta en handling av Gud ett mirakel. Omdömen

miraklet av denna jungfrufödsel som skildras i Bibeln är vad firas varje år vid jultiden. Även ordet "Christmas" härstammar från "Kristi Mass" som ett erkännande av inledningen av Jesu mission på jorden. Det är en hyllning till när Jesus föddes av en jungfru.

Omdömen

Särskilt för dem med en kristen uppfostran, kan berättelsen om detta mirakel blivit så välkänt att den förlorar sin "punch". De får höra om det så ofta att mirakel det undslipper dem. Men när du slutar att tänka på det, kan tanken på en jungfrufödsel vara konstiga. Omdömen

Bibeln visar att, före graviditeten, ängeln Gabriel dök upp för att informera Maria att hon hade valts av Gud. Bibeln säger inte vad Maria gjorde vid den tidpunkten; kanske hon bad kunde hon ha vilat, eller kanske hon förberedde middagen. Oavsett vad hon gjorde, en ängel plötsligt dök upp framför henne.

Omdömen

Otvivelaktigt skulle utseendet av en ängel har varit häpnadsväckande. Men enligt den bibliska texten, gjorde Mary inte försöka springa iväg. Men hon var rädd, men, och ängeln Gabriel måste försäkra henne om att det inte fanns någon anledning att vara rädd. Då Gabriel fortsatte att tala om för henne att även om hon aldrig hade sovit med en man, hon skulle få en son. Omdömen

Maria undrade hur det skulle hända. Hon ifrågasatte troligen om detta möte med ängeln var ens verkliga.

Men ängeln var uppriktig, och Bibeln visar att Maria skulle bli gravid genom kraften av den Helige Ande och skulle föda Jesus, allt eftersom Gud valde henne. Omdömen

Denna jungfrufödseln är central för det kristna firandet av julen. Gud in i världen, född till en jungfru, och fick namnet Jesus. Enligt kristendomen, jungfrufödseln på den första juldagsmorgonen som

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.