*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> legal

Health Care:

som känner Gud är ansvarig oavsett vad som händer och att hans rike är ultimate.Further, måste vi tänka på vad vår verkliga slaget och kallelse är . Vår kamp är inte att göra Amerika bättre. Vår kamp är att främja Guds rike. När Paulus var arresterad av den romerska regeringen, Did not han rör sig med orättvisan i hans situation; han bekymrad sig med stigande Guds rike (Apg 28:31). Om vi ​​förstår varför finns vi som iska medborgare kommer vårt fokus att vara Kristus och inte bättre liv för oss själva.

Som vi sprida budskapet om riket, evangeliet, Amerika får eller inte får bli en bättre plats. Men kommer vi att ha frid i att uppfylla de ändamål för vilka vi var skapas och sparas. Alla åtgärder som vi tar på sjukvårdsreformen eller någon annan politisk, civil eller samhällsfråga måste anslutas till evangeliet; Guds rike. Och oavsett vad som händer med oss ​​i detta jordiska rike of America, kan ingen hindra oss från att vara en del av Guds rike och göra de saker som vi är kallade att göra som iska medborgare. Min sjukförsäkring kostnaden kan öka.

Men den verkliga frågan är om jag inte representera Gud väl i denna omständighet och där min sanna tillfredsställelse är; i Kristus eller en bättre levnadsstandard. Fighting köttsligt för jordiska ting inte sätta evangeliets kraft på displayen. Vila i Kristus och pekar andra till honom does.Now tänka på detta: vad säger det om de går med Gud att röras upp om dina politiska motståndare, men inte rört upp om människor dör och går till helvetet? Vilka är konsekvenserna av att agera på ett sätt som orsakar förlorade människor att hata oss; att bekämpa jordiska strider med fula retorik med människor som behöver räddas, för att skapa hat i våra egna hjärtan för förlorade människor som vi bör älska tillräckligt för att peka dem till Kristus; att sätta så mycket uppmärksamhet på vad vi vill här och nu? Ja kristna sysslar med orättvisor och förlusten av frihet för alla.

Men är vi förvirrade om vår motiv när vi slåss köttsliga strider? Tycker folk ser oss oroade över dem eller oss själva med hänvisning till hälso- och sjukvård och andra politiska frågor, är kristna ledare frågar point blank: Kommer ni att slå tillbaka? Herren Jesus sade, Mitt rike är inte av denna värld. Om mitt rike vore av denna världen, skulle mina tjänare slåss, så att jag inte bör överlämnad åt judarna; men nu mitt rike är inte härifrån (Joh. 18:36).

Vad betyder det för oss? Slutligen, hur kan du övervinna rädsla och ilska i denna fråga? Jo, där är dit

Page   <<  [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.