*   >> läser Utbildning artiklar >> travel >> asia

Flicka Lost in Translation - Del 2 (Kyoto)

Fick Kyoto och den lilla japanska damen på bussen såg till att jag fick mina väskor okej, och hon bodde i plysch hotellet på stationen, så hon tog mig till de riktigt fina toaletter upp där för att fräscha upp så jag gick inte måste använda skit som tjänstefolk som alla andra. Efteråt frågade hon om jag ville ha frukost med henne, men jag behövde checka in i vandrarhemmet, så hon gav mig en annan mandarin att gå på min väg.

Hon var helt bedårande och dess stunder som den mänskliga vänlighet när du inser att det finns härliga, vänliga och generösa människor i världen, att det gör allt värt. Omdömen

EnlargeClose Omdömen

Jo jag började min morgon i K: s hus i Kyoto sova på soffor för ett par timmar som efter ingen sömn på nattbussen, och inte tillåts in i mitt rum tills 03:00, var jag ganska knackered och behövs vissa stänga ögat, så i vardagsrummet Det var för mig !! Det var absolut upphällningen ned med regn, så på eftermiddagen när jag hade lyckats få in i mitt rum, bestämde jag mig för att ta en promenad.

Inte den bästa idén i världen som inom 5 minuter jag var helt dränkt genom och som liknar en mycket sorgsen dränkt råtta. Jag var på väg att vända och gå tillbaka, när en japansk man drog upp bredvid mig i sin bil, avvecklas hans fönster, och pissar själv skrattar gav mig sitt paraply att ha och sedan körde iväg. Frälsning. Väl nästan, jag fick helt förlorade kartorna de ger du bara inte fungerar, och jag har ingen uppfattning om vilken riktning är norr eller söder.

Jag vill Gud jag hade faktiskt köpt mig en kompass i stället för att skratta åt det i butikerna och smuggly beslutar att jag inte skulle behöva en - ja rätt !!!! Hur som helst, efter att ha vandrade runt för Kristus vet hur länge, jag var trött, kall och våt, så fick en taxi tillbaka som ingen aning om var jag var och valde en tidig kväll. Omdömen

Nästa dag var mycket bättre, ursnygg varm solig dag, så ut kom faktorn 25 solskydds (spara dyrbara faktor 50 för OZ) och hoppade på en buss att börja dagen på en liten trek som var Lonely Planet rekommenderas (så det måste vara bra).

Har en liten vandra upp Chawan-Zaka (Tekanna lane) som var full av små mysiga japanska tehus och keramik butiker och bergen var hotande som en pittoresk bakgrund, och sedan turnerade berömda tempel Kiyomizu-dera. Dessa är verkligen spektakulära och guidebok värdig. Platsen var verkligen upptagen, men det är den gamla Japan, Japan som ni föreställa er att det är med alla berg och hundratals tempel. Kyot

Page   <<       [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.