*   >> läser Utbildning artiklar >> travel >> australia new zeal

Australien & amp; amp; Nya Zealand 2.011-2012

ängd vid den tiden), var vi mycket nära vårt mål på blivande Hut. Vi hade passerat några andra vandrare och löpare på väg och när hade vi vårt tält i campingOmdömen nära stugan, vi märkte att mestadels alla var bosatte sig i för natten där som väl. Vi betalade våra campingavgifter till stugan fängelsedirektören, som vi hade träffat vid ankomsten till parken, och bosatte sig i. När Dustin allergier sparkade, vi har haft stunder då han skulle nysa och en annan sommarlägret skulle skrika "Gesundheit!" över korta avstånd; han gick favören när hon började nysa senare.

När det var att det fanns gott om ledig tid att passera, så Dustin lärt mig hur man spelar poker och några andra kortspel. Vi åt en torr men ganska välsmakande middag och drog sig tillbaka till våra sidor av tältet att läsa. (Jag hade börjat första Hunger Games bok, medan han läste den sista Eragon.) Även om vi inte kunna upptäcka en, vi kunde höra kea alpina papegojor

hela kvällen. När temperaturen hade märkbart sjunkit, var det dags för lights out. Omdömen

Omdömen

Vi fick en sen start nästa dag vid middagstid.

Det var en härlig, lugn dag, så vi flyttade långsamt och tog i landskapet. Jag tillbringade en hel del tid att ta bilder och titta på tjocka moln som dök upp i närheten av topparna av bergen. Senare på eftermiddagen, tog vi kort Skyffel Flat Omdömen spår, vandrade kort off-trail, och fångas upp med stugan fängelsedirektören och hennes vän som vi leds tillbaka till lägret. Den natten sjönk temperaturen ännu lägre, och vi hasade att lägga till lager av kläder och bli burritos i våra sovsäckar.

Kylan fortsatte in på morgonen, och när vi bröt vår campingplats, och laddade upp, var vi glada att ha extra värme i våra ryggsäckar.

Omdömen

Tillbaka till Raspberry Flat, började vi vår vandring ut i parken, med bilder av saftiga hamburgare och pasta i åtanke. Vi vandrade genom det vackra och oförglömlig landskap av de tidigare två dagarna.

Vi flyttade mycket snabbare med lättare förpackningar nu och var tillbaka på vandringsled på nolltid, där vi fick en resa tillbaka till stan med två klättrare från Dunedin Omdömen (en var ursprungligen från London) som vi träffade på avkastningen rutt. De var otroligt trevligt och exemplifierade den vänliga Kiwi

natur i Nya Zeeland. Längs vägen, vi pratade om Mardi Gras, klättring kontra bergsklättring, och hört om hur molnen jag hade beundrat föregående dag hade begränsad sikt och hämmat deras klättring ansträngni

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.