Å andra sidan, om din lista innehåller personer intresserade av hundens beteende och din produkt är om hundens beteende din omvandlingsfrekvens kan vara så hög som 25-30%. Återigen, omräkningskursen beror på kvaliteten på leads.So vilka nummer är viktiga? 1. Kostnad per besökare (CPV) - Detta nummer talar om hur mycket pengar du spendera för att få en unik besökare. Om du spenderar $ 50,00 för att driva 500 unika besökare det skulle ha kostat $ 00,10 för varje besökare. $ 50,00 /500 = $ 00.10.2. Kostnad per lead (CPL) - Detta är den summa pengar det kostar dig att skapa en opt-in bly.
I samma exempel över 20% av de 500 valt vilket innebär att du nu har 100 nya abonnenter. Om du har 100 nya abonnenter för samma $ 50,00 det tog att skicka 500 besökare till din webbplats din CPL är $ 00,50. $ 50,00 /100 = $ 00,50. 3. Kostnad per försäljning (CPS) - Detta är din kostnad för att göra en försäljning. Om du spenderat $ 100,00 på en ezine annons, som drev 1000 besökare till din webbplats, och du hade 20 försäljning (2% omvandling) din kostnad per försäljning skulle vara $ 5,00. $ 100,00 /20 = $ 5.00.
Detta nummer måste vara mindre än priset på din produkt eller dina nettovinster är en negativ number.4. Kund livstid värde (CLV) - Denna siffra ger dig värdet av en kund under sin livstid på din lista. Du måste göra lite grävande för dina siffror, men för bekvämlighet skull låt oss anta att du har 1500 personer som har köpt $ 150.000,00 produkt från dig under det senaste året. Matten är $ 150.000,00 /1500 personer = $ 100,00 CLV. Varje köpa kund är värd ungefär $ 100,00 till dig. Detta nummer bör beaktas när du gör dina annonskampanjer.
Om du har en kampanj som knappt bryter även du får inte köra annonsen igen. Men om du vet att din livstid värdet av dessa kunder du har förvärvat är $ 100,00 detta avsevärt skulle påverka din decision.5. Visitor Value (VV) - Detta är värdet på dina besökare som är individuellt för varje typ av reklam kanal du use.Let oss säga att du spenderar $ 1500,00 på ezine reklam i 2 månader. D