*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

The Christmas Story - Var det verkligen en Time

nius-de var inte dom samtidigt. Omdömen

Men då arkeologer upptäckte Quirinius 'namn inskrivet på ett mynt som indikerar att Herodes och Quirinius gjorde

regel samtidigt. Antingen det fanns två olika personer med namnet Quirinius (ett ganska vanligt namn på gång) eller samma Quirinius tillbringade två olika mandatperioder. Konflikt löst. Omdömen

Även om man bortser idén om Lukas evangelium är Skriften, verkar det som Lukas skrifter är tillförlitliga.

Och om Luke kan lita på att skriva en korrekt historieskrivning när du skriver om andra händelser, har vi ingen anledning att tro att han skulle äventyra integriteten av hans arbete när du skriver om Jesu födelse.

Även, Luke fordringar han skrev sina konton för någon namngav Theophilus. Många tror att han skrev till Theophilus ben Ananus, översteprästen på det judiska templet i Jerusalem från AD 37-41. Detta är tveksamt, men om det är sant då Luke skriver mycket tidigt, kanske inom bara några år av livet, döden och Jesu uppståndelse.

Detta skulle placera hans skrifter alldeles för tidigt för legender uppstå. Dessutom, även om Lukas gjorde allting, det skulle ha varit gott om ögonvittnen fortfarande runt för att misskreditera honom. Omdömen

Luke var en läkare som kom att tro att så osannolikt som det lät, en oskuld egentligen gav upphov till ett barn. Omdömen

Den näst bästa källan till information om Jesu födelse är Matteusevangeliet. Innan han blev en anhängare av Jesus, var Matthew arbetar för romarna som en tullindrivare, vilket tyder på att han inte var en mycket religiös person.

Han var i bästa fall en skeptiker. Men Matthew börjar sitt evangelium genom att berätta hur Jesus föddes av en jungfru, som uppfyller den judiska profetia skriven av Jesaja århundraden tidigare. Omdömen

Matthew fortsätter med att berätta för oss hur Magi (eller vise Män) från ett land till öster skulle följa en stjärna till den plats där barnet var, hur Jesus skulle växa upp för att undervisa och läka och utföra mirakel, och hur han skulle dö på ett kors och sedan återuppstå från de döda.

Även Matthew, en skeptiker, kom att tro att Gud hade ingått, född av en jungfru Omdömen

Men det var inte bara Lukas och Matteus. alla lärjungarna trodde på räkenskaperna för Jesus. Och de betalade ett pris för det. Traditionen berättar att bortsett från Judas som förrådde Jesus, alla utom en av dem dödas för sina fordringar. Den som inte blev dödad-John-landsförvisades till en ö och lämnades att dö där. Än

Page   <<  [1] [2] [3] [4] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.