*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Jul i Truth

Vi tenderar att fira julen som en dag för att ge presenter till våra nära och kära. I detta försämrade ekonomi, kan det vara klokt att hålla tillbaka på vansinniga utgifterna sprees av gåvor som verkar för att markera ett tillfälle att ge varandra presenter som är kostsamma. Vi som samhälle, ofta glömmer den sanna innebörden av julen, som är att fira Jesu födelse. Många religiösa grupper samlas och hålla predikningar ans lovsjunga Herren. Har de verkligen menar vad de säger? De gå igenom hela proceduren att göra sig må bättre? Jag undrar.

Kristi födelsedag, medan vi är inte riktigt säker på den exakta dagen, bör firas för honom och inte som gåvor som är meningslöst. Vi är så insvept i att ge gåvor till andra, vilket är en meningsfull upplevelse för vissa och inte så meningsfullt för andra, att vi glömmer den verkliga upplevelsen av semester. Omdömen

Vi känner alla till berättelsen om Jesu födelse i en krubba och de vise män som följde stjärnan. Vi känner alla till berättelsen om Josef och Maria och deras strävan att hitta fristad för deras kommande barn.

Men vi uppskattar verkligen vad de gick igenom för att ha denna födelse komma fram för oss? När Maria fick barnet i den helige Ande, hur tror du Josef kände? Hans första reaktion var att gömma henne, så att han skämmas. En anggel kom till honom och berättade detta barn var från Gud. Kan ni föreställa er tro det tog att tro? Omdömen

När kung Herodes hörde detta, samlade han alla sina kohorter och krävde att få veta om barnet föddes. De berättade för honom, enligt profetian, att platsen skulle vara Betlehem.

Herodes skickade de vise män som följde stjärnan för att hitta födelseplatsen för Jesus. De skulle föra honom tillbaka till Herodes. När de såg barnet, föll de ner och tillbad honom. De varnades av Gud i en dröm att inte återlämna barnet till Herodes, ty han skulle döda honom. När Herodes fick reda på de vise män följde inte hans order, gick han till Betlehem och dödade alla barn två år och yngre. Herodes slutligen dog och en ängel berättade Joseph att det var säkert och att han skulle åka till Israel. Josef var rädd och i stället gick till Nazareth.

Omdömen

Det är svårt för oss att föreställa sig terror och svårigheter att Josef och Maria och Jesusbarnet gick igenom i dessa dagar. Skulle du ha haft tro att tro på änglar? Vill du har gått igenom allt detta för att bevara ett barn bara för tro? Jag undrar. Vi borde fira vad det tog för detta mirakel att hända. Vi shouls fira deras mod oc

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.