*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> nature

Orkanen Irene: Wrath of God

nsekvenserna av era synder avgudadyrkan. Då kommer du att veta att jag är Herren Gud. "(Hesekiel 23:49) Review

Varje troende hjärta kommer en dag tro. Gud som är ljuset inte kommer att tillåta sina varelser för att fortsätta i mörker. Tyvärr, tro Enbart inte föra frälsning för själen. Satan och hans imps tror starkt på Guds existens. tro måste åtföljas av ödmjuk bekännelse för att få full frälsning från synd och ärva evigt liv genom Frälsaren, Jesus Kristus. Omdömen

Är Irene Guds dom? Kanske.

Vi är så förblindade i vårt mörker som vi misslyckas med att se den större orkan som förstör oss. Vi kan inte se skogen för alla träd. Vi lider oerhörda moraliska förfall, Vi är politiskt polariserad, vi är en ekonomisk tåg vraket och vi kan mycket väl vara på randen till social oro. Vi har drabbats av en orkan och det måste absolut vara Guds dom över oss. Omdömen

Det finns fristad för denna stora, destruktiva orkan som slet vårt land isär.

"Om mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då skall jag höra från himlen och förlåta deras synd och kommer att läka sin mark." (2 Krönikeboken 7 : 14) katalog

Hurricane Irene kommer smälla östkust Amerikas. Det kommer att regna sin vrede på lika bra som orättfärdiga. Det kommer att påverka dem som har anammat ljuset och de som har valt mörker. Men för dem som är Kristi efterföljare kan de finna tröst i ord psalmisten och profeten.

"Gud är vår tillflykt och vår starkhet, en hjälp i trubbel.

Kommer därför inte att vi är rädda, men jorden tas bort, och även bergen föras in i mitt i havet. "Även om vattnet därav vrål och vara oroliga, även om bergen skaka med svullnad därav. Sela. (Ps 46: 1-3.) Omdömen

"Frukta inte, ty jag är med dig; Inte ängsligt, ty jag är din Gud. Jag kommer att stärka dig, ja, jag kommer att hjälpa dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand. "(Jesaja 41:10 Femte) Review

Page   <<  [1] [2] 
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.