*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> nature

Är det rätt att be till konst ordinerade helgon?

Är det rätt att be till "konst ordinerade helgon"?

Som kristen är du bunden av vissa lagar och regler. En av dem är: "Du ska inte dyrka något eller någon under solen utom Herren, din Gud ..." eller ord om detta, så länge du lever på jorden .. Omdömen

Man måste komma ihåg att det är ett annat liv man måste leva i en annan värld efter att ha lämnat jorden. Det är väldigt mycket ett medvetet liv. Du har inget val på detta och du måste leva det om du vill det eller inte. Det finns bara två platser som du skulle kunna leda till att nytt liv -.

I himlen eller helvetet Omdömen

Skaparen Gud besökte denna jord cirka 2000 år tillbaka med bestämda meddelanden för alla folk i denna värld. Den viktigaste av dessa var: "Du kunde nå himlen, Guds boning, och njuta av evigt liv endast om du tror och litar på Jesus Kristus." Gud hade gjort en sådan ur världen resan väldigt enkelt faktiskt. Avvisa Jesus Kristus skulle också innebära att man går automatiskt till helvetet. Helvetet är en plats för plåga och absolut obehag dag ut och dag in. Du kan inte få ut av det. Du måste tillbringa evigheten i lidande.

Medan livet i himlen eller livet i Guds närvaro är en utmärkt lycka och ära. Omdömen

Det finns ingen förbindelse mellan himmel och helvete. Det finns inte heller en mellan jorden och himlen /helvetet. Du kan inte prata med någon där och inte heller kunde någon där uppe att lyssna på dig. Jorden är helt isolerad från någon form av ljudkommunikation med den andra världen.

Om kyrkan eller någon dignitär har sagt att om du ber de så kallade heliga (i stället för Herren själv), kommer de att svara på dina böner eller acceptera dina önskemål, vänligen ta bort den tanken omedelbart och fullständigt. Det är hundra procent fel råd. Omdömen

Det är fel på den del av någon kyrka att rekommendera att be till helgonen som utsetts av den eller kyrkans huvud. Be bara till Herren Jesus Kristus eller genom honom och ingen annan person. Den enda kommunikationslinje med Himlen är genom bön och ingen telefontjänst för den delen.

Du kanske eller kanske inte få ett svar för alla dina böner. Någon gång, Gud talar direkt i ord eller genom någon typ av uppgift till sina troende som svar på deras böner. Du kan inte kräva ett svar från himlen heller. Omdömen

Glöm inte, Djävulen eller Satan har tillåtits att svara på en människas bön. Vi vet inte varför Gud har tillåtit detta, men det är det. Satan är mycket verklig. Men Satans svar kommer alltid att vara sådan att avl

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.