*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> politics

Sanningen om Amerika (del 3)

Amerika har förändrats. Många är mycket störd om förändringen. Vissa misslyckas med att inse att all förändring är inte bra. Ellen Glasgow sa: "All förändring är inte tillväxt, eftersom all rörelse är inte framåt." Den förändring som vi föreställde som utlovades till oss för flera år sedan är inte den förändring som vi faktiskt uppfattar. Sanningen om Amerika är att vi verkar ovilliga att uthärda den nödvändiga smärtan att göra positiva förändringar som kommer att rädda oss och även få oss att blomstra.

Jag tycker att detta citat från Euripides vara ganska djup, "Anser inte smärtsamt vad som är bra för dig."

Barbra Streisand och Robert Redford spelade i en romantisk film 1973 med titeln "The Way We Were". Två personer är inblandade i en underbar relation men allt eftersom åren passerade de tillät sina politiska åsikter och övertygelser för att driva dem isär. Många amerikaner längtar efter hur vi var, innan vi var så polariserad politiskt, socialt och ekonomiskt. Omdömen

Våra ledare från en tidig ålder var män som trodde att Guds regleras i angelägenheter män.

" Tänk på ansikten på Mt. Rushmore:

George Washington starkt förkunnade: ". Jag tror att det är omöjligt att rätta styra världen utan Gud och Bibeln Omdömen

Thomas Jefferson, om han påstod sig vara skeptisk förkunnade," Jag har svurit på altaret av guden eviga fientlighet mot varje form av tyranni över människans sinne. "Omdömen

Teddy Roosevelt talade uppriktigt när han sade:" Efter en vecka av förbryllande problem ... det så vilar min själ att komma i Herrens hus och att sjunga och menar det, "Helig, helig, helig, Herre Gud Allsmäktig ...

(Det är min) stor glädje och ära att upptar en upphöjd position i landet, jag aktiverat att predika praktiska moral av Bibeln till mina landsmän och att hålla upp Kristus som hopp och världens Frälsare. "

Abraham Lincoln var verkligen överväldigad försöker hålla ett delat land tillsammans. I en av hans mer desperata stunder han högtidligt bekräftade, "Om den store Gud som hjälpte (Washington) ska vara med mig och hjälpa mig, måste jag inte; men om samma Allvetande Mind and Mighty Arm som regisserade och skyddade honom ska vägleda och stödja mig, ska jag inte låta bli ...

Låt oss alla be att Gud våra fäder inte överge oss. "Omdömen

Den här delen historia aldrig kan skrivas om. Våra fäder trodde på Gud, den store Skaparen av universum. Deras starka övertygelse är rappas på våra offentliga byggnader i landets huvudstad.

Page   <<       [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.