*   >> läser Utbildning artiklar >> travel >> destinations

Vietnamesiska för Beginners

Vietnamese för beginnersWe lugnare i en liten lokal hotell i Phan Thiet. Ingen talade engelska så vi var tvungna att lära oss våra första vietnamesiska ord. Vietnam, jag antar att de inte hade sett många turister. De flesta barn och hundar (roligt nog) var helt terriefied mig. De tittade på mig, började barnen gråta och hundarna sprang. Jag tror att det måste ha varit färgen på mitt hår, väl jag kunde inte ha förvandlats till en skrämmande odjuret inom 4 månader? Naturligtvis de andra tyckte att det var otroligt roligt, men jag försökte le mot dem och beter sig snyggt - ingen framgång.

Vi gick vår för middag och även under eftermiddagen gatorna hade varit tomt på cirka 5:00 fanns cyklar överallt. Jag överdriver inte, det var nästan omöjligt att flytta bland alla dessa cykler. Det fanns massor av härliga vietnamesiska flickor i vita kläder på cyklar. Senare fick vi reda på att detta är studenten uniform för vietnamesiska flickor. Mycket imponerande sight.Our hotellet var uppenbarligen ett mycket bra val. Endast Uli och Matthias hade hittat ut under natten som de hade bokat en natt i en squashbana.

De fattiga killarna delade en vägg med en squashbana och människor att slå i väggen hela natten. Bra jobbat Mui Ne, strax utanför Phan Thiet, hade en härlig strand och de kunde komma ikapp på vissa sömn och sol där. Vi hyrde några mopeder och körde iväg till den lilla fiskebyn. Människor samlades runt oss och inspekterade oss grundligt. De gillade särskilt Matthias "håriga ben för vissa reason.Then åkte vi till stranden för att kyla ut.

En sak att nämna är det faktum att även Matthias hade förlorat en hel del vikt under vår resa hittills, fortfarande bröt han genom solstol och det tog oss ett tag att övertyga ägaren att Matthias var inte alltför tung men att hans stol var alltför old.In kvällen gick vi till en liten restaurang där vi hade fantastiska mat och billig öl. Vi försökte beställa en öken efter måltiden men plötsligt unga servitören sprang och vi var oroliga vi hade förolämpat honom med våra fattiga Vietnamesiskt (inte så osannolikt med tanke Matthias "rekord av rubba servitörer, se rapport på Bangkok).

Efter en stund kom han tillbaka, till vår glädje, med 4 Cornetto glassar. Som definitivt gav honom ett tips. Naturligtvis nästa kväll vi åkte dit igen och samma sak hände. Den enda katastrofen var Neil skålen. Han hade beställt en krabba. Naturligtvis i Storbritannien får du bara tjänat de goda bitarna. Nu, i Vietnam saker och ting är lite annorlunda, möjl

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.