*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Doft av Advent Roses

"Barn berätta nu, som vill ge Little Jesus en gåva?" Frågade Maria lärare. Omdömen

"jag vill." Joe höjde sina händer. Omdömen

" Jag vill "lilla Ester tog också hennes hand. Omdömen

" Lärare Jag har en vacker gåva "lovade Eddy. Omdömen

Maria lärare förklarade eleverna om" Advent "i religion klassen. Hon undervisade Religion för studenter som studerade i årskurserna 3-5. Det fanns bara tjugo Christianstudents bland cirka 300 barn som studerar i dessa klasser i den kristna skola som drivs av missions Sisters. De andra var hinduer och några muslimer.

Omdömen

Maria lärde de kristna i en särskild klass. Eftersom det undervisades av schema timmar, gjorde Utbildning myndigheterna inte ifrågasätter om det. Omdömen

"Advent är en tid av minnas Jesu Kristi födelse. Jesus föddes som en baby som förde med sig gåvor av glädje, hopp, fred och kärlek. Genom säsongen Advent, barn, kan vi lära oss inte bara om Guds stora gåva till oss genom Jesus Kristus, men också om julen, en tid att komma ihåg att dela vår kärlek till andra. Vi borde dela kärlek mellan vänner, familjer och även främlingar, särskilt under denna säsong ...

"Omdömen

Maria föreslog en blombukett som ska läggas fram till Little Jesus på julnatten. Varje handling av kärlek kommer att vara vacker ros blomma. Maria förklarade hur de kan samla rosor genom sin verksamhet av kärlek. Omdömen

Hon berättade för dem hur de också kan erbjuda gåvor till Jesus som de tre Kings besökte Jesusbarnet i en krubba med gåvor av guld, myrra och rökelse. Vardagliga påminde hon i klassen om det. Barnen skulle berätta för sina gärningar kärlek de hade gjort hemma, i klassen, bland sina vänner och så vidare.

Omdömen

"Lärare, hjälpte jag min mamma vid tvätt och visade min kärlek", sade Amali stolt.

"Jag delade choklad min mamma gav mig med Murugan och sade till honom att vi kommer att fira Jesu födelse som älskar oss alla". När Jesintha berättade detta klassen såg på henne som en hjältinna. Omdömen

En annan dag Sam berättade hur han hjälpte en tiggare med fickpengar hans mamma gav honom. Läraren märkt en ros blomma i Sams namn. Omdömen

Everyday barn berättade om sina gärningar av kärlek och samlat en hel del ros blommor att ge till Jesusbarnet på julafton.

Lite gärningar av kärlek från dessa små hjärtan verkligen uppmuntras Maria lärare mycket. Hon tackade Herren för att göra henne ett instrument av kärlek att vägleda dessa små barn. Omdömen

Hon mindes alltid Jesu ord. "Låt

Page   <<       [1] [2] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.