*   >> läser Utbildning artiklar >> money >> investera

Att investera eller inte investera: En kristen Perspective

Ska kristna investera pengar? Oftare än inte, främjar praxis girighet, och ibland pengar försvinner som kunde ha kommit till användning i Guds rike. Med tanke på detta synsätt är det skrifterna motiveringar för att investera, i stället för att skänka pengar direkt? Omdömen

För det första, om kristna redan ger vad de tror att de borde, och ett överskott fortfarande, sedan Skriften pekar att det ska läggas åt sidan för framtida behov.

Ordspråksboken 6: 6-11 berättar att myran butiker i sommaren, erkänner att en tid kommer när hon skulle behöva resurser Omdömen

Om det var alla Guds ord säger om lagring, de flesta av de rika. skulle vara mitt i prick. Ändå kan den balans som filosofin "gör allt du kan, och kan allt du gör" återfinns i Lukas 12: 16-21, liknelsen om den rike idiot. Denna rika mannen hade en ovanligt stor skörd och inte har utrymme för att lagra det, så han valde att riva sina lador, bygga större att hamstra sin överskott, och sedan avsluta arbetet med att njuta av livet.

Omdömen

Någonstans mellan noggrann ant och dåraktiga hoarder är balansen som förväntas av Guds förvaltare. Gud vill att vi ska ha lite överskott men inte en attityd av själviskhet eller girighet. Bra hantering av eventuellt överskott innebär att en del av den återinvesteras. Skriftens motivering för att investera är att sörja för framtida behov genom att multiplicera vår överskott. Vissa legitima framtida behov innefattar:

(1) målet att bli skuldfri,

(2) utbildning för era barn;

(3) pension (inom rimliga gränser); och

(4) spontan givande som behov förs runt din uppmärksamhet.

Omdömen

Även om investeringar är inte enligt Bibeln fel, är en massa gånger motivet bakom investera. Flera människor idag (kristna ingår) är slukas av rädsla för framtiden, girighet, girighet, överseende, och stolthet. En hel del av "investeringar" att människor förlorar pengar i faktiskt bli rik snabbt system som syftar till att fånga okunniga spekulanter. Guds främsta oro är motivet. Det är inte så mycket vad du investerar i, men varför du investerar Omdömen

Det bästa sättet att skydda sig mot synd girighet finns i Romarbrevet 13:14: ".

Men sätta på Herren Jesus Kristus, och gör inga bestämmelser om köttet i fråga om sina lustar. " Med andra ord, kontrollera motiv, man och hustru tillsammans. Omdömen

Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.