*   >> läser Utbildning artiklar >> education >> college Life

Katrina: Den perfekta stormen

Jag har hört sägas att "Eftersom det är i det naturliga, så det är i den andliga." Tillämpa denna förklaring till de fördrivna amerikanska offren för orkanen Katrina, som dess vindarna blåste och vattnet översvämmade, kan jag inte låta bli att känna att vinden Andens var också blåsa som floden av kristna och potentiella världsomvälvande överlevande har nu spritt över hela landet. Vad Satan är avsedda för det onda, kommer Gud använda den för gott.

Hur kan jag vara så säker? Eftersom hela kyrkans historia - och även i mitt eget liv - kan vi se att djävulen skjuter alltid sig själv i foten. Exempel? När Jerusalem kyrkan utspridda genom förföljelse, jag är säker på att många troende undrade hur det kunde ha hänt. Saker var så bra, trots allt. Kyrkan blomstrade och multiplicera. Senare kommer längs denna bråkmakare som heter Saul från en plats som heter Tarsus. Där gällde kyrkan, den här killen var samhällets fiende nr 1.

Sedan han har ett personligt möte med Jesus medan väg till avrundning ett gäng kristna och ta med dem till rättegång, och vindar upp slutligen skriva 13 av de 27 böckerna i Nya testamentet. Men strax efter Saul (som kallades också Paul) hade sitt möte med Jesus - ett möte som lämnade honom blinda - en troende vid namn Ananias fick i uppdrag av Herren att gå till och lägga händerna på Saul och återställa hans syn. Det är mycket troligt att Ananias var en av de fördrivna Jerusalem kristna som var tvungen att fly förföljelsen av Rom.

Han hade varit strategiskt placerad nära Sauls andliga "Ground Zero" av Gud för denna otroliga ändamål. Trots hans inledande farhågor, Ananias betjänade Saul som en nyomvänd. Han botade Sauls ögon. Han instruerade Saul, bekräftar att Jesus ses av Saul på vägen var verkligen Herren. Han tröstade Saul, ta itu med honom som en kristen broder. Han döpte Saul formellt införliva honom i Kristi kropp. Slutligen, Saul blev helt återställd, som han gobbled upp några matvaror.

Totalt Ananias ministerium modeller för oss stödjande, reparativ roll kyrkan är att spela i livet för främlingar, oavsett deras tidigare rykte, eller vår rädsla för dem. Flyktingarna är inget nytt nå ut till flyktingar är inget mindre än att få kontakt med andra människor för en gudomlig ändamål. Visste du att det finns för närvarande 50 miljoner eller så sådana människor i världen, fördrivits på grund av naturkatastrofer, torka, krig, svält eller förföljelse? Det är att nå ut till dessa människor som vi tillåter oss själva att uppleva förvandling.

Page   <<       [1] [2] [3] [4] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.