*   >> läser Utbildning artiklar >> education >> college Life

Katrina: Den perfekta stormen

Förutom Saul, finns det några andra bibliska exempel på människor som tvingats lämna sina hem. Deras erfarenheter var förmodligen mycket värre än för de evakuerade av orkanen Katrina. Till exempel på grund av torka, Naomi, en Moabite, går till ett annat land. På grund av svält, Josefs familj så småningom evakueras till Egypten. På grund av en systematisk utrotning av alla 2-åriga barn från Herodes, Maria och Josef flydde till Afrika. Ja, Jesus själv var en odokumenterad flykting! Berättelser om Guds folk som tar flyget är centrala för vår kristna tradition.

Idag har svaret på dessa fattiga, fördrivna amerikaner som blir bryskt skytteltrafik iväg till konstiga samhällen varit en sammanställning av extrema gästfrihet och medkänsla, och förnekelse. En känslomässig berg-och dalbana för säker. Det är uppenbart att den bibliska mandat till kyrkan för att välkomna främlingen, att behandla främlingen som en av våra egna, för att utvidga vänlighet mot främlingen. Det är allt. Ingen pekar finger. Ingenting men gästfrihet. Kommer det att bli lätt? Säkert inte. Men Guds nåd kommer att visa sig tillräckligt som alltid.

Komma inblandad i andra människors liv och kamp kan vara tufft. För dem som steg ut ur sina komfortzoner för att "nå ut och beröra någon," även om inte alla dina erfarenheter kommer att visa glädje, kommer de att transformera. För dig liksom för dem som du hjälpa till. Syftet DRIVEN FLYKTINGAR Har du lyssnat på TV-intervjuer med dessa evakuerade på nyheterna? Gång på gång, överväldigande, de ger beröm till Gud och uttrycka sin unwaivering tro och tillit i Jesu namn.

Ikväll såg jag i vördnad som, vid två separata tillfällen, unga teen flickor, deltar nya skolor efter att förskjutas, klokt förklarat att de kommer att vara starkare personer för att ha upplevt vad de har gått igenom. Hur kan detta inte vara sant? Folks, såg de Guds härlighet. De var vittnen till hans mäktiga hand snatching dem från dödens käftar. Deras liv är alltid förändrats. De kan ge offentliga vittnesbörd - ett vittne - att de känner Gud erfarenhetsmässigt. De kan vara världs växlare som följd. Tio, femton år från nu, jag skulle vilja se var barnen av Katrina kommer att bli.

Jag slår vad om att de kommer att ändra liv. Min påstående? Även kan vi nå ut och hjälpa dessa människor, precis som Ananias nått ut till Saul, var det Ananias - nej, det var du och jag - som faktiskt behövs vad Gud hade att erbjuda oss genom HONOM! Som Herren sade till Ananias när han protesterade, "påminner" Hono

Page   <<  [1] [2] [3] [4] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.