*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> legal

Muslim är förbjudna att Devour Interest

muslim är Förbjudet att Devour Ränteomdömen

Efter Omdömen

S j tubrazy Omdömen

Analysera materialet av den heliga Koranen och Sunnah Profeten förbjuder muslimer att sluka intresse, det märkte att när de räntebärande transaktioner var förhärskande bland araberna under en lång tid och det hade tagit rötter i deras ekonomiska och sociala livet, förbud mot ränta kom så småningom. Föreläggandet som återfinns i S.

XXX: 39 av den heliga Koranen är av rådgivande karaktär, på moraliska planet, att intresset i själva verket inte öka välståndet, men det är välgörenhet, söker Allahs glädje, att ökningar grenrör. Den andra föreläggande (S.III: 12) förbjuder muslimer att ta sammansatt ränta (ocker), för att vara plikttrogen till Allah Allsmäktig. så att verkliga välstånd kan komma till dem. Vissa tyckte `handel 'och` intresse "likadana. Sedan kom förmaning att den som slukar intresse kommer att stå som en som Satan har förvirrade och maddened av hans beröring.

Sedan var de beställt för att avstå från att ta ränta och den som avstår från att ta ränta ska benådas för sina tidigare handlingar, men han vem jag upprepar samma skall gå till helvetet, där han skall vistas för evigt. Sedan kom en absolut föreläggande till muslimer att avstå från ränta, om de verkligen tror på honom och sedan kom varningen att om du inte avstå från ränta, som redan har tjänat dig, och inte avstå från att ta det vidare, akta dig för krig på den del av Allah och hans apostel.

Denna varning, i själva verket innebär att den som vill vara i fred med Allah och hans apostel han att avstå från att ta ränta, annars krigstillstånd med Allah och hans profet fortsätter. Sedan kom en annan föreläggande att vara nöjd med att ta emot tillbaka det nominella beloppet, följt av ett råd som om gäldenären befinner sig i svårigheter, att tid ges till honom (S.II: 277-80). I slutet (S.

I1: 281), det är en påminnelse att ha fruktan för Allah och att när de kommer att gå tillbaka till Allah, på dagen för uppståndelsen, var och en kommer att betalas tillbaka till vad han har tjänat i den här världen .


Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.