*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Christmas in Inte Pagan Och det är biblisk!

r att han är den levande ljusstaken som kom ner från himlen leverera män från mörker .Vi måste vara ett ljus för andra att våra goda gärningar bör vara synlig för andra, så att Guds godhet är tydligt. Jesus är det ljust, det enda ljuset i Guds närvaro. Du kommer inte längre att gå i andligt mörker om du kommer att följa honom. Den som inte "följa" eller tro på Kristus är fortfarande i mörker. På den tiden snidade män trä idoler och sätta ansikten och juveler i dem och tillbad dem.

Men om vi kan betrakta det trädet enbart som en ledstjärna för alla, till en symbol betyder att alla de nuvarande, skönhet och glädje i födelsen av vår Frälsare. Också jag ville göra en punkt att inte alla bilder är förbjudna. Efter att ha gett budet mot avgudadyrkan de forntida israeliterna sedan befallde att skapa bilder som används i gudstjänster. De ingår keruberna nära nådastolen och oxarna av havet av offret (Mos 25: 18-20).. Julen är ett tillfälle att bevittna till de ofrälsta som annars kanske inte delta i en insamling av troende.

Julgranar är inte dyrkas utan används som en symbol för Jesus eller en bild av korset för att påminna oss vad den sanna innebörden av julen är. Gåvorna är ingenting annat än att minnas den största gåvan vår herre Jesus Kristus 0,7. Sann julen bör vara Kristus centrerade: kristna troende bör hålla hjärtan och sinnen i Kristus att uppmana varandra i kontinuerlig bön, uppmuntra och upplyftande dem som står för sanning och rättfärdighet och upphöra och tystnad alla knot mot negativa predikan jul.

Julen ska vara strategi med glädje och tacksamhet i stället för dolda fel motiv som Herod vilda berusad världsliga parter, otukt, gamblings etc. Herodes var också en person som sökte efter Jesus. Han sökte skrifterna och hävdade att han ville dyrka Kristus men han hade dolda motiv. Korrekt dyrkan av Gud måste göras "i ande och sanning", inte mot bakgrund av mänskligt uttänkta traditioner. Rätt tradition är en viktig del av ett gudfruktigt liv, som aposteln Paulus vittnade: "Därför, bröder, stå fast och hålla traditioner som du har lärt" (2 Tess 2:15).

Men Paulus uppenbarligen inte innebära att varje människa tradition var lämpligt, eftersom han senare skrev till Colossians2: 8 "Se till att ingen tar dig fången genom ihåliga och bedrägliga filosofi, vilket beror på mänskliga traditioner och elementära andliga krafter i denna värld snarare än på Kristus ". Men dessa verser bara fördöma felaktiga mänskliga traditioner. Han var inte fördömer alla traditioner. H

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.