*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Christmas in Inte Pagan Och det är biblisk!

us Kristus blev upphovet till evig frälsning, evige Gud och Skapare, Han är den första och sista, början och slutet, alfa och omega, är han densamme igår, idag och forever.6. Julen har andlig betydelse: Födelsekyrkan berättelser, utgör grunden för firandet av julen, redovisas i skriften. Datumet julen valdes främst för kristna skäl, i motsats till så kallade hedniska skäl. Ordet julen kommer från det latinska ordet [cristes maesse] vilket betyder "massan av Kristus.

" Kristna väljer att komma ihåg detta härliga ögonblick årligen genom en särskild fest i bön, jubileums dekorationer, placera stjärnor och ljus på ett träd, och hänge i en anda av att ge. Det symboliserar bara den viktiga födelsen av vår Herre, Jesus Kristus och alla dessa dekorationer etc firar vissa människor och händelser för den andliga förbättring av troende.

De kristna troende är medvetna om att de dekorationer som glödlampor, julgran och andra prydnadsföremål som de använder för julen är bara bilder och avgudar och att de inte dyrkar dem heller, men används endast för att fästa uppmärksamheten på Gud och deras dyrkan riktas till Gud själv . Rom. 12: 2 säger "Bli inte så välanpassade till kultur som du passar in i det utan att ens tänka. Istället fixa din uppmärksamhet på Gud. Du kommer att ändras inifrån och ut ...

"Bells spelas för att ringa ut den glada nyheten är ljus tändes för att påminna oss om att Kristus är världens ljus (Joh 1: 4-9), är en stjärna placeras på toppen av en julgran att minnas Star i Betlehem, och gåvor utbyts för att påminna oss om gåvor av Magi till Jesus, den största gåva från Gud till mänskligheten. Det fanns tre vise män på grund av de tre gåvor som gavs: guld, rökelse och myrra (Matt 02:11). De vise män var guidad att leta efter judarnas konung av en mirakulös stellar händelse, "Star of Bethlehem", som de kallade "Hans stjärna" (Matt 2: 2).

De konsulterade med kung Herodes i Jerusalem om Kristi födelse och var så riktade till Betlehem (Matteus 2: 4-8). De följde Guds ledning glädje (Matt 02:10). Deras gåvor för Jesus var dyrt, och de dyrkade honom. När vi tittar på julbelysning, minns vi världens ljus. Den troende i Jesus Kristus är det reflekterade ljuset av Herren Jesus. Han är världens ljus och han sade att hans efterföljare är att vara "ljuset i världen" (Ef 5:. 8; Johannes 12: 35-36). Jesus sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus. "(Joh 8:12).

Genom att hävda att vara världens ljus, är Jesus förkunna

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.