*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Christmas in Inte Pagan Och det är biblisk!

1. Firandet av Jesu födelse den 25 december är inte idoldyrkan: Det finns många kristna som inte firar jul även emot sådana fester precis som de religiösa publiken under Jesus dagar. När Jesus föddes, kom babyloniska vise män från öst att tillbe Frälsaren. Du skulle ha trott att de religiösa ledarna skulle ha gått att se Jesus, men i stället de informerade Herodes om var den lilla Jesusbarnet så Jesus kunde bli mördad. De religiösa ledarna visste var Kristus skulle födas men de gick inte att se honom.

Är inte detta bara som den religiösa världen idag som motsätter firandet av jul och som har förklarat krig på jul? De hävdar Kristi namn, men deras hjärtan är så långt bort från Gud. Phil. 01:10 säger att "För jag vill att du ska förstå vad som verkligen betyder något, så att du kan leva ren och oskyldiga liv." Det finns tydliga instruktioner till de kristna att hålla sig borta från dem som förvränger sanningen av evangeliet vilket resulterar i att dela enheten i kyrkan (Rom 16:17).

Du skall inte följa en folkmassa att göra ont; ej heller ska ni vittna i en tvist för att vika efter många att förvanska rättvisa. (Mos 23: 2). Aposteln Petrus säger: Men det fanns också falska profeter bland folket, likasom det kommer att finnas falska lärare bland er, som i hemlighet kommer att innebära i destruktiva kätterier ... (2 Petrus 2: 1). Och naturligtvis, Jude4 säger också: För vissa män har smugit sig in obemärkt, som för länge sedan markerades för denna fördömelse, ogudaktiga män, som vänder det vår Guds nåd till lösaktighet.

Men Jesus heller aldrig berättade inte för att fira hans födelse. Paul uttryckligen förbjuder att engagera med hedniska festivaler .Paganism är en gudstjänst eller offer erbjuds en idol till demoner eller falska gudar. Men julen är tillber sann Gud eftersom Jesus Kristus är en sann Gud. 1 Tim 3:16 säger: Och utan kontroverser stor är mysterium gudsfruktan; Han som var manifesterad i köttet, rättfärdigad i anden, sett av änglar, predikad bland hedningarna, trodd i världen, upptagen i härligheten.

Gud säger oss att inte anta de metoder och lögner falska religioner (Jeremia 10: 2-3) som Halloween etc Satan är vid konstant arbete stjäla den sanna innebörden av julen och har ersatts som en lyckliga ferier eller ringer chrismas som hedendom. Om vi ​​säger att vår jul har sitt ursprung från hedniska vad om den teknik vi har idag alla moderna faciliteter som vi har i dag. Är det bibliskt eller Följer vi varje och allt bibliskt på alla områden i vå

Page   <<       [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.