*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Christmas in Inte Pagan Och det är biblisk!

ra liv i allt? Vi vet inte ens ifrågasätta om de är biblisk eller hedniska och varför vi måste ifrågasätta om dagen reserverad för beröm, glädje och tillbedja vår Herre Jesus Kristus? Varje samhälle där allt land de bor har många konstgjorda semester som mors dag, fars dag, arbets dag, svart fredag, Martin Luther King, Columbus dag, Alla hjärtans dag osv osv att minnas händelsen.

De är alla inte bibliska heller och inte nämns i skrifterna antingen och vi alla har inte har några problem med det, men vi har ett problem om det är en dag som att tillbe vår Gud, vår frälsare Jesus Kristus? Kristus är den Starke, en stor Gud och Savoir, som konungarnas konung och herrarnas Herre, som säger i scriptures.2.Confusions av julen: 25 December har avsatts för att hedra och förhärliga Jesus Kristus .Satan har bedragit och skapat många förvirring bland människor om julen har förvrängt juldagen som en hednisk dag.

Vi behöver inte jämföra allt med datum och fråga om varje datum och tider såsom när de 10 budorden gavs? När Kristus var tänkt? när Gud talade till människor som dag då? Ingenstans i Bibeln har gett datum för tidiga händelser som skapelsen, översvämningar och uttåget ur Egypten. Det är inte nödvändigt att vi måste och bör känna till alla datum för att fira Kristus. Det är irrelevant. Om Gud ville att vi skulle veta den exakta datum och tid är jag säker på att han kunde har berättat för oss tydligt.

Jesus säger att Satan "var en mördare från början, och inte står i sanningen, eftersom det inte finns någon sanning i honom. När han talar lögn, talar han från sina egna medel, ty han är en lögnare och fader. (Johannes 8:44). Vi måste komma ihåg vad Gods säger: Du skall inte följa efter andra gudar, gudar de folk som är runt omkring dig. (Mos 6:14). Det innebär att vi inte dyrka falska gudar men det är inget fel i att tillbe Jesus Kristus. Finns det någon vers för att inte dyrka vår Herre Jesus Kristus? Jesus Kristus var Guds julklapp.

Romarbrevet 8:32 säger: "Den som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, med djup tacksamhet för denna gåva, aposteln skrev:" Gud vare tack för hans outsägliga gåva "(2 Kor 9.: 15) .3.Christmas inte är förknippad med hedniska soldyrkan: De flesta av dem anklaga att julen har rötter hedniska dyrkan i samband med födelsen av solguden, Mirtha och många icke kristna och hedningar dyrka solen Gud. Vi behöver inte jämföra och tänka som hednisk.

Även om den 25 dec firas också av hedningar och kanske har hedniska rötter men

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.