*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Christmas in Inte Pagan Och det är biblisk!

vi som kristna firar också samma dag som födelsen av vår frälsare så vi har bibliska rötter firande. Låt den hedniska fira hedniska sätt och vi kristna firar i Kristi sätt. Vi måste göra varje försök att kristna de populära hedniska firandet. Det finns 2 typer av den spirits- den heliga anden som är av Gud och Evil Spirit- som är av demon. Den Helige Ande alltid kommer till oss i Jesu namn.

Detta är vad Johannes 14:26 säger: "Men advokaten, kommer den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, lära er allt och påminna er om allt vad jag har sagt till dig" Som kristen troende bör vi inte har delade åsikter om samma ämne som är dubbelt sinnade som Gud säger att undvika och vi som troende inte behöver tänka som hedningarna. Bara för att hedningarna firar sin Gud på samma dag det inte nödvändigt att vi även bör tänka och agera som dem. Vår inställning bör vara kristen och vi kan fira vår Gud Jesus Kristus. Och 25 December firas av hela världen på olika sätt.

Varje själ i universum kommer slutligen böja på knäna innan Jesus och bekänna honom som Herre (Fil 2:10) Hebreerbrevet 13: 8 förklarar, "Jesus Kristus är densamme i går och i dag och i evighet." Först av allt, är Kristi födelse bibliskt, så man inte kan göra ett fall genom att ringa julen icke-bibliska. Jesus själv firade en semester som motsvarar julen. Jesus firade Hanukkah (Joh 10:22) eller även kallade högtid Dedication eller festival av ljus som inte finns i Gamla Testamentet.

Som kristna kan vi fira Hanukkah återinviga våra liv till Kristus och erkänna honom som den perfekta och sanna ljuset av denna värld och att komma ihåg Guds underbara mirakel. Hanukkah firas än i dag av judar och några kristna. Julen ger troende med en stor möjlighet att upphöja Jesus Kristus. Herdarna förhärligad och prisade Gud för Jesu födelse Messias. De jublade när änglarna förkunnade att i Betlehem föddes en Frälsare, Messias, Herren (Luk 02:11). Babe som i krubban den dagen är vår Frälsare, den "herrarnas Herre och konungarnas Konung" (Matt 1:21; Uppenbarelseboken 17:14).

Vi bör dra nytta av att öppenheten att vittna om dem om frälsande nåd av Gud genom Jesus Kristus. Julen är främst om den utlovade Messias som kom för att frälsa sitt folk från deras synder (Matt 01:21). Julen är fantastisk möjlighet att dela denna truth.4.The Sun är en bra symbol för Kristi: 25 december var en hednisk fest för hedningar och helig högtid för de kristna som kallas Natalis Invicti, som betyder "födelse obesegrade (Sun), . "kalendern

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.