*   >> läser Utbildning artiklar >> holidays >> christmas

Christmas in Inte Pagan Och det är biblisk!

sade: "Rise; Själv är jag också en man "Hebreerbrevet 1: 6". Men när han återigen tar med sig sin förstfödde i den bebodda jorden, säger han: ". Och låt alla Guds änglar tillbedja honom" Uppenbarelseboken 04:11 "Du är värdig, Jehova , även vår Gud, för att ta emot härligheten och äran och makten, därför att du har skapat allt, och på grund av din vilja var det till och blev skapat "Uppenbarelseboken 5: 11-14".

Och jag såg, och jag hörde en röst av många änglar runt tronen och de levande varelserna och de äldste, och många av dem var myriader av myriader och tusentals tusen, sade med hög röst: "Lammet som slaktas är värdig att ta emot makten och rikedom och vishet . och styrka och ära och härlighet och välsignelse "Och varje varelse som är i himlen och på jorden och under jorden och på havet, och allt i dem, hörde jag säga:" Till en sitter på tronen och Lammet tillhör lovet och äran och härligheten och kanske i evigheters evighet "Och de fyra väsendena gick att säga:"! Amen "och de äldste föll ner och tillbad" Slutsats:.

Guds ord säger i Titus 3: 9 som Vi måste undvika dumma kontroverser och släkt och argument och gräl om lagen, eftersom de är olönsamma och värdelös. På samma sätt i 1 Timoteus 1: 4 säger inte att uppmärksamma myter och ändlösa släkt, som ger upphov till spekulationer snarare än Guds pågående syfte, som innebär tro. För Guds nåd som ger frälsning har visat sig alla män.

Det lär oss att säga "nej" till ogudaktighet och världsliga passioner, och att leva behärskad, upprätt och gudfruktigt liv i denna nuvarande ålder, medan vi väntar på det saliga hoppet - den härliga uppenbarelse vår store Gud och Frälsare, Jesus Kristus , som gav sig själv för oss att friköpa oss från all ondska och att rena åt sig ett folk som är hans egen, ivriga att göra det som är gott "(Tit 2: 11-14)". Därför, förbereda dina sinnen för åtgärder; vara behärskad; edert hopp helt på nåden att ges till dig när Jesus Kristus uppenbaras. "(1 Pe 1:13).

"Kära vänner, nu är vi Guds barn, och vad vi skall bli är ännu inte gjorts känd. Men vi vet att när han uppenbaras, kommer vi att bli lika honom, ty då får vi se honom sådan han är. Alla som har detta hopp till honom renar sig, liksom han är ren "(1 Joh 3: 2-3).. I en värld genomsyrad av mysteriekulter, aposteln Petrus uppmanade de troende att "alltid vara beredd att ge ett svar till alla som ber dig att ge anledning till hopp om att du har med mildhet och respekt" (1 Pet. 3:15) .Don't vara rädd för att prata om din tro när tillf

Page   <<  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.