*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> politics

Sanningen om Amerika (del 2)

Våra fäder

Balshazzar, kungen av forntida Babylon bjöd 10.000 gäster till en bankett. Han var värd en fest för att hedra deras falska gudar. Medan de drack och frossar Balshazzer såg ett finger skriver på väggen. Han blev chockad av orden skrivna, "Dagarna av ditt rike är numrerade. Du har vägd på en våg och du inte mäta. Ditt rike kommer att delas upp och ges till dina fiender." (Daniel 5) Review

Babylonierna hade byggt en ointaglig dubbel vägg om sin stad. Dessa två väggar tillsammans var 47 fot tjock.

Utrymmet mellan väggarna fylldes med smuts och grus, så att fyra vagnar kunde tävla på muren sida vid sida. Väggen var bemannad av tusentals vakter. Men på en viss natt, Cyrus, kaptenen av mederna och perserna, med hjälp av två babyloniska förrädare gick in i staden genom en underjordisk passage. Jesajas profetia uppfylldes, "Babylon har fallit, har fallit, och alla beläten av sin gud han har brutit åt marken.

" (Jesaja 21: 9) Review

När en nation eliminerar den sanne och ende Guden och ersätter honom med en falsk gud det har förseglat sin undergång om folket omvänder sig och en stor väckelse uppstår. Jesus gråter, "Amerika, Amerika, hur jag har längtat efter att samla dina barn till mig, men du har förkastat mig till förmån för andra gudar!" Det finns profeter i hela landet ropar, "Herre, du kommer inte att höra. Det finns stridigheter och stridigheter, de ogudaktiga surround de rättfärdiga och rättvisa är pervers. "Vi är berusad med vin materialism och njutning.

Vi blir omkörd av våra syndiga begär och vi firar våra idoler. Vi tror att vi har byggt murar som kan skydda oss och låtsas vi att vi är oövervinnelig. Vår fiende är konspirera mot oss och vi berättar för oss själva att han är vår vän. Omdömen

Kan jag dela en sanning de onda inte vill att du ska veta? Omdömen

Unionens fäder var gudfruktiga män som etablerade denna nation som en kristen nation. De var inte perfekt men de var män som förstod behovet av att utnyttja den sanna människans natur genom vädjande en helig Gud att hjälpa dem i deras massiva strävan.

Omdömen

  1. De hade en stark tro på Gud.

    1. Christopher Columbus - Ingen kan veta säkert, men han mycket väl kan ha varit en pånyttfödd kristen. "Christopher" betyder Kristus Bearer. 1492 Columbus ut för att hitta en passage till Fjärran Östern, men efter att ha varit övertygad om att Kristus skulle återvända snart han kände det som sin kallelse att sprida kunskapen om Kristus vart han kanske. Sjutti

    Page   <<       [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.