*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> politics

Sanningen om Amerika (del 2)

o tre dagar efter att segla att korsa Atlanten hans besättning blev myteri. Columbus gjorde ett avtal med dem. Om de misslyckades med att upptäcka mark i tre dagar de skulle ändra kurs och återvända till Europa. Han tillbringade de tre dagar i bön och fasta. På tredje dagen såg de mark. Omdömen

De dockade sina tre skepp och namngav den nya ön, San Salvadore, vilket betyder "Holy Frälsaren." På varje ö som de besökte de restes ett kors och lämnade dessa ord, " Som ett tecken på vår Herre Jesus Kristus och för att hedra den kristna tron.

"De namngav en annan ö" La Navidad "för att hedra Kristi födelse till Jungfru Maria. De namngav en annan ö, "Santa Cruz" för att hedra det heliga korset i Kristus. Annan ö de namngav "Trinidad" för att hedra den heliga Treenigheten. Det är absurt att beskriva Columbus som någon annan än en man mycket medveten om ett gudomligt ingripande i hans liv. Omdömen

2.

Patrick Henry, den första postkoloniala guvernör i Virginia sa en gång: "Det kan inte nog understrykas eller för ofta att denna stora nation grundades, inte av religions, men av kristna; inte på religioner, utan på evangeliet om Jesus Kristus "Omdömen

3. Benjamin Franklin -. Våra tidigaste företrädare hade samlats i 1787 i Philadelphia för att skriva en konstitution. Det var en av de varmaste somrarna på rekord. Dagar blev till veckor och veckor till månader. Spänningar började bygga och humöret blossade.

Den äldsta statsman där, väl in i hans 80-talet stod långsamt på sina gamla, svaga ben och lutade sig på sin käpp. Alla samtal upphörde och hans gamla, gruff röst borrade tystnaden. "Jag har levt, sir, en lång tid och ju längre jag lever, desto mer övertygande bevis jag ser av denna sanning - att Gud styr i angelägenheter män. Och om en sparv inte kan falla till marken utan hans meddelande, är det troligt att ett imperium kan stiga utan hans hjälp? Vi har försäkrat, Sir, i de heliga skrifter som "utom Herren bygga de arbetar förgäves att bygga det.

" Jag är övertygad om detta; och jag tror också att vi utan hans samstämmiga stöd skall lyckas med detta politiska byggnad inte bättre än Builders i Babel. "Ben Franklin fortsatte med att föreslå de öppnar varje session hädanefter med bön och de gjorde och de skrev den största regeringsdokument någonsin känt till människan. Omdömen

Vi måste återvända till Gud våra grundare. Vi känner oss övertygade om vår säkerhet bakom murarna som vi har byggt. Vi lura oss själva med en känsla av falsk trygghet. "De ogudaktig

Page   <<  [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.