*   >> läser Utbildning artiklar >> health >> diseases conditions

En resa Of Faith

vår 19 th bröllopsdag. Han dog hemma med sin familj och nära vänner runt hans säng. Veckan innan han dog, lutade han mot predikstolen och höll sin sista predikan. Hans styrka och beslutsamhet inspirerade alla i kyrkan på morgonen. Jag skickade in hans dödsruna i lokaltidningen; Jag bad att i stället för blommor, folk donera till uppdrag som var mycket viktigt för Ray. I stället, kort fortsatte att komma in med pengar bifogas ta hand om mig och barnen. Jag blev rörd och överväldigad på kärlek och omtanke alla visade min familj.

I slutet av sommaren, de pengar som skickas till oss och pengarna från Rays livförsäkring var tillräckligt för att betala av alla räkningar och begravningskostnader. Omdömen

Ibland, mitt i tragedin, vi känner sig ensam och överväldigad. Men Gud har en plan för våra liv och visar oss på ett speciellt sätt att han bryr sig om oss. Jag och mina barn hade turen att få vård och stöd från familj och vänner. Utan dem vet jag inte om jag kunde ha överlevt massakern. Det tog sina böner och stöd för att påminna mig att hålla min tro på Gud.


Resan Raymond och jag tog började med en ljus framtidsutsikter och slutade på ett oväntat och smärtsamt sätt. Under hela resan, var jag alltid inspirerad av hans trohet till Gud, till sin kyrka, och hans familj.

Jag förstår inte varför min man inte var läkt. Jag vet att han "kämpat den goda kampen och bevarat tron". På så sätt, inspirerade han sin familj att fortsätta utan honom och lära sig att leva våra liv med vår tro på Gud intakt. Han lämnade sina barn den största gåva en far kunde lämna sina barn: ett arv av styrka, nåd och tillit till Guds försyn.

Detta är tydligt i mina barns liv än idag. Min dotter är gift med en kristen man som hon mötte i bibelskola och de arbetar som elevministrar i en stor kyrka, förbereder sig för missionsfältet. Min son är i högstadiet och aktivt deltar i kyrkans verksamhet. Han har nyligen insett hur mycket han är lik sin pappa, både i utseende och beteende.

Som mig och min familj att fortsätta vår resa utan Rev. Raymond Sewell, fortsätter vi att hedra hans minne och leva ut denna resa på ett sätt som skulle glädja inte bara Ray, men vår himmelske Fader.

Det kommer fortfarande att vara upp-och nedgångar, men med bön vi fortsätter resan tills vi ser också vår himmelske Fader och de som har gått före oss. Cancer kan förstöra kroppen, men inte själen. Vi välsignades ha lärt sig att från en trogen make och far.

Page   <<  [1] [2] [3] 
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.