*   >> läser Utbildning artiklar >> society >> politics

Nat Turner

f du inte har något att dö för, då du inte riktigt lever. Martin Luther King Omdömen

Den rådande uppfattningen bland slavar vid tidpunkten tycktes vara att man behövde inte mer än en "ringa" från Gud att betraktas som en predikant. Det var normen Nat Turner växte upp med, och det är det sätt han blev en predikant. Han växte upp upplever visioner, och känner sig annorlunda, och även behandlas annorlunda än de andra barnen runt honom. Det är en anledning till att han ansågs vara en profet. Omdömen

I Bibeln, funktionen hos en profet var att förmedla Guds vilja till människan.

Ofta han ansågs som talesman eller munnen som Gud valde att tala till sitt folk. Inte bara var han Guds redskap, var han också i uppdrag att korrigera moraliska och religiösa övergrepp. I huvudsak var en profet betraktades att förkunna moraliska och religiösa sanningar. Detta är hur jag ser Nat Turners uppror, som en gudomlig mission. Han trodde att han hade valts av Gud att leda sitt folk in i den förtryckande situation de tvingats in genom orättvisa förhållanden utanför deras control.If man undersöker Bibeln, kommer han finna att mycket av text behandlar de förtryckta och förtryckare.

Inom ramen för slaveri, måste läsaren notera att kristendomen hade olika betydelser för svarta och vita. För svarta, det kristna evangeliet tillgänglig hopp, tröst, kärlek och frihet från deras förtryck. För vita, det kristna evangeliet fungerade som ett verktyg för att lugna slavarna och hjärntvätta dem att tro att det var Guds vilja att lyda sina herrar. Omdömen

Mot denna bakgrund är det lätt att förstå majoriteten av slavar trodde på Gud och ideal kristendomen. När allt kommer omkring, vad högre auktoritet är där än Guds ord och hans löfte att befria sina troende.

Således, många slavar höll fast vid Guds ord, eftersom det skulle vara deras fordon att fly förtryck och bli befriade. Även om det innebar att vänta tills efter deras jordiska liv var över. Omdömen

Konvertering till kristendomen gjorde mer för slaven än att bara göra honom eller henne foglig. Det tjänade att ge slaven en fast referenspunkt i en värld fylld med osäkerhet, motsägelser och kriser. Konvertering inblandade upptäckten av slavar som Gud inte var avlägsna och likgiltiga, men på sin sida i alla lidanden i det dagliga livet.

Josiah I Henson påminde en predikan om en text från Hebreerbrevet som berättade om Kristus har smakat döden "för varje människa." "0 av salighet och sötma av känslan av att jag var älskad", ut

Page   <<       [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]  ... >>  >> 
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.