*   >> läser Utbildning artiklar >> health >> alternative medicine

Är Holistic medicin Biblical

om, tolkar omen, bedriver trolldom eller trollformler, eller som är ett medium eller spiritist eller som samråder de döda. " Denna vers i sig inte tala om holistisk medicin hur vi vet det. Det talar för att använda trollformler, trolldom och annat som inte är av Gud och sett som saker som skulle ta en bort från Gud. Saker som massage terapi för att hjälpa till med depression, ångest och smärta verkar inte som trolldom eller gjutning av trollformler. Yoga kan ses som alternativ medicin för att hjälpa ryggont och muskel svagheter.

Men det tar inte bort från de värden kristna som så många människor är oroliga med alternativ /holistiskt medicine.The Nya Testamentet å andra sidan berättar om historien om när Jesus helade en lam man på en matta. Han sade till mannen "Stå upp och ta din säng och gå." Uppenbar orden paraphrased lite. Många gånger vissa kristna tror tro och bön är bra alternativ till traditionell medicin. Men i likhet med alternativ medicin bön och tro kan hindra en från att läka på bästa möjliga sätt.

Nya testamentet talar också om att be oavlåtligen om din sjukdom och ta med dem att smord av de äldste i kyrkan. Även om det är allt bra och dandy, men tillsammans med alternativ medicin måste vi också titta på traditionella läkemedel när vissa saker inte fungerar. Inte allt kommer att läka människor. Varje person är unik och kommer att reagera olika på vissa holistisk treatments.People av alla religioner måste verkligen se och forskning alternativa behandlingar de söker till.

Det finns några alternativa läkemedel som är andra religiösa seder i förklädnad för att prova många från deras tro på Kristus. Säger inte alla alternativa behandlingar inte religiösa sedvänjor avsedda att ändra hur vissa tror och vad de värdesätter. Som kristna kan vi söka alternativa mediciner som hjälper oss att läka snabbare. Saker som akupunktur, massage, aromterapi (som kan hjälpa dig att sova och koppla av), naturläkemedel terapi är inte dåliga saker, och är saker som kristna och de andra religioner kan göra.

De innebär inte trolldom, trollformler, spådom, trolldom, inte i kontakt med döda eller nåt sånt. Om något de förenar våra kroppar och hjälper dem att fungera annorlunda än traditionell medicin gör. Omdömen

Page   <<  [1] [2] 
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.