*   >> läser Utbildning artiklar >> health >> alternative medicine

Fyra mål av ayurvedisk Life

rättvisa i varje steg i livet. Det är också hantera materiell rikedom på ett rättfärdigt sätt. Omdömen

Kama Omdömen

Kama betyder söker nöje eller uppfyllandet av önskningar genom vilka den sanna kärleken och lyckan av individen och samhället främjas. Det orsakar välbefinnande och utveckling av samhället. Ayurvediska Sutras säger, "I början, Herren av varelser skapade män och kvinnor, och i form av buden i hundratusen kapitel fastställs regler för att reglera deras existens när det gäller Dharma, Artha och Kama.

" Mänskligt liv från barndom tills döden är en resa att nå det slutliga målet Moksha (himmelska bliss) genom de tidigare tre mål. Mänskligt liv är att uppnå Moksha genom lycka delning och det är inte ett liv till spillo i sorg. Omdömen

Ayurveda undervisar och uppmuntrar människor att njuta av allt och uppfyller alla materiella önskningar. Nå det slutliga målet Moksha är en lång process. Det kan endast uppnås när alla materiella önskningar uppfyllda. Omdömen

Kama inte sätta någon dålig känsla som det tolkas av vissa trångsynta människor nu.

Det är den rena jakten på kärlek, som leder till den eviga Kärlek Divinity! Omdömen

Moksha Omdömen

Moksha är det yttersta målet för varje mänsklig existens. Som Augustinus säger, "Lord1 vi är skapade i bilden och tills vi når du våra själar inte kan finna vila," målet för ayurvediska livet är att nå evig salighet genom att leva rättfärdigt. Omdömen

Det definierar Förhållandet mellan den hängivne och det gudomliga är att för inlämning, vördnad och tillbedjan. Hela det mänskliga livet är en Yoga för dyrkan genom Dharma, Artha och Kama.

Det är därför som Herren Krishna säger i Bhagavad-Gita, "Oh Arjuna! Vad du än gör, äta, erbjudande som en spisoffer, ge sig som en gåva eller utföra som en botgöring, erbjuder allt för mig. "Göra övningar och meditation under ledning av en guru är ett annat sätt att nå Moksha. Denna andra vägen är mer inriktad på individens relation med det gudomliga, och målet är att driva ut alla utanför distraktioner. Omdömen

Ayurveda är inte bara system för medicin. Det är en livets väg.

Det anges tydligt att endast obalansen i vägen för mänskligt liv orsakar sjukdomar och så bara genom att korrigera livsstilen mannen kan uppnå hälsa. Därför ger lika stor vikt vid samtliga fyra mål utan något av detta ha företräde framför de andra. Detta är i sin ordning att uppnå en full och meningsfullt liv. Att försumma någon en av dessa mål skulle innebära instabilitet och en fa

Page   <<  [1] [2] [3] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.