*   >> läser Utbildning artiklar >> health >> mental health

Be med förtroende - Christian tekniker stresshantering # 2

En mycket effektiv kristen stresshantering teknik är att lära sig att be för din stressande situation med det förtroende som Gud lyssnar på dig och att han kommer att besvara dina böner.

Därför, lära sig att tro på dina böner eftersom det i vissa situationer kan du finna att det inte finns någon som du kan begära att be för dig.

Detta kan bero på att du har någon som du till fullo kan anförtro om din situation eller så kan du känna att du skyddar de människor du älskar genom att inte berätta för dem problem eftersom du vet att de redan har tillräckligt med problem av sina egna. Eller du kan ha problem med en plötslig, akut kris där du inte har någon tid att ringa någon att be för dig eller du kan även hitta att din stressande situation har isolerat du och ingen vill bli förknippad med dig.


< p> Oavsett din situation, inte ge upp om dig själv och din stressande situation bara för att du är den enda som ber för dig själv. Detta beror på att Bibeln berättar för oss att vi inte har en överstepräst som inte kan sympatisera med våra svagheter, eftersom han var frestad i allt som vi är, men utan synd. Låt oss därför frimodigt till nådens tron, att vi kan få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid.

(Hebr 4: 15- 16) Review

Därför ber med tillförsikt oavsett dig förbi misstag eller din nuvarande livssituation eftersom Gud kommer att lyssna till dig som han är barmhärtig och han är i stånd att sympatisera med dig i din situation och han kommer att hjälpa dig i din tid av behovet. Omdömen

Han lovar oss att du kommer att ringa på mig och be till mig, och jag kommer att lyssna på dig. Och du kommer att söka mig och du kommer att finna mig, när ni söker mig med hela ditt hjärta.

(Jeremia 29: 12-13) Därför, när du möter någon stress, utnyttja denna effektiva kristna stresshantering teknik och uppriktigt söker Herrens hjälp genom att be tryggt eftersom han lyssnar på dig och han kommer att hjälpa dig att segra över din stressande situation, även om ingen annan ber för dig. Omdömen

Om du vill veta mer kan du läsa Hantera stress med Guds Ord av Dr Miriam Kínai.

Omdömen

Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.