*   >> läser Utbildning artiklar >> family >> family health safety

Lust Control

Lust alltid tala om för folk att göra ont. Han är bra på synd och olydnad för att dekorera, så det ser vacker och attraktiv i ögonen på män. Vi kan känna påverkan av passioner vi gör genom brist på lydnad, stödd på laster och fascinerad världen. För att låt oss reflektera en stund, lyssna på vad passioner, och även notera svaren för honom. Kan vara användbara. Lust sa, "Varför gör jag alltid skulden och får inte göra vad jag vill? Varför finns det ingen respit? Verkligen jag inte berätta, utom vad som är bra och dåligt." Svar: Detta är ett av knepen din makt.

Antag att vi ger frihet för dig, då du inte kommer att sluta beställa ont oss. Dekorera olydnad som om gott och vackert. Uppmuntra beteende och vana. Subhannahu Allah wa Ta'ala har sagt, det vill säga, eftersom det är verkligen benägen till det onda, förutom den passion som gavs av min Herre nåd. "(Yusuf: 53). I själva verket de gör, du av passioner Du kommer inte att kunna ändra på egen hand utan hjälp av Gud, kamp och allvarliga ansträngningar man Lust hävdade." Om min närvaro för att ta ? dåligt, hur kommer det sig att du kan ändra mig "Svar:.

Det kan och måste vara Gejolakmu största drivande faktor är okunskap (al-Jahl) och kezhaliman (al-zhulm) Av dessa två faktorer verkar dåligt uppförande och ord.. Med Guds hjälp kan du definitivt ändra. Tricket är att användbar kunskap och goda gärningar. Användbar kunskap är alla kommer från Koranen och Sunnah av profeten sal-Allahu alaihi wasalam. Medan den fromma välgörenhet är en välgörenhetsorganisation som uppfyller två villkor, nämligen mutaba'ah eller mengikitu Ikhlash och vad den har lärt profeten sal-Allahu alaihi wasalam.

Även om det inte följer exemplet av profeten sal-Allahu aleihi wasalam kallas kätteri. Lust säger, "Lust är att det finns flera slag, vissa är ordnade fulhet (amaratun bissuu '), finns det lust belackare (lawwamah) och aptit är god /tyst (Muth-mainnah). Men varför passion har alltid ansetts vara dåligt? Svar: Lust av dzatnya sidan är en, medan de tre typer som natur. Om beställda onda och omoraliskt, då är det amaratun bissuu ". Om beställda godhet och lydnad, då muthmainnah, och om du beställt något och sedan fördöma det, då är det lawwamah.

Om det är förkastligt handling värre, berömde han och kritiserade om en god gärning, det förkastligt. Även om den allmänna beordrade sina onda lidelser och omoraliskt, vad som skulle kunna kallas bra, om keadaanya alltid så? Den muthmainnah lust är lust som hade dämpats av ägaren, så vil

Page   <<       [1] [2] [3] [4] >>
Copyright © 2008 - 2016 läser Utbildning artiklar,https://utbildning.nmjjxx.com All rights reserved.